sâmbătă, 16 ianuarie 2010

Escargot

Am ajuns la l'Escargot la recomandarea prietenului meu Grig.
Purtam o discutie despre gastronomia franceza si mi-a spus ca L'Escargot poate fi locul pe care il caut.
Am ajuns la pranz, imediat dupa deschidere.
In primul rand parcarea poate fi o pacoste pe strada Toamnei. Am gasit un loc (poate singurul) chiar in fata portii dar seara cred ca este recomandabil sa veniti cu un taxi sau "alternative means of transportation".
Bistro-ul este decorat corect, "tout juste", fara nici o stridenta, intr-un stil minimalist.
Imi place mobilierul. Meniul este prezentat pe o tabla si nu este prea variat, ceeace "in my book" este un lucru bun. Nu va luati (neaparat) dupa ce este publicat pe site, meniul se schimba in functie de oportunitatile sezonului, pietei si inspiratia chef-ului.
Preturile sunt OK, mai ales comparate cu "concurenta", majoritatea felurilor costand intre 15 si 30 RON, cu doua diferente notabile: muschiul de vita - 65 RON si Foie gras poêlé - 160 RON.
Am optat pentru o supa de broccoli (dintr-o oferta generoasa de 4 supe: de ceapa, ciuperci, conopida...) care a costat 15 RON. Supa a fost excelenta cu o textura minunata.
Pentru felul principal am optat (what the heck!) pentru felul etoile, foie gras.
La un restaurant cu specific francez, foie gras-ul este un meniu-test.
In primul rand este de notat dimensiunea acestui fel: doua bucati serioase de foie gras garnisite din abundenta cu ciuperci. Este mult peste arhetipul clasic al unui fel frantuzesc iar la sfarsit te simti ghiftuit - senzatie destul de rara intr-un reaturant francez.
o observatie valabila si pentru crema: au fost facute atat cat trebuie, nici o secunda mai mult decat era necesar. Urasc mancarea overcooked.
Sosul este fin, cu o nuanta diafana de miere dar in nici un caz nu inabusa gustul de foie gras.
La ciuperci se simte un pic prea mult unt dar asta am rezolvat-o cu un pahar de merlot chilian "Concha y toro". Vinul este chiar excelent si a fost servit intr-un pahar Riedel pentru cabernet/merlot. Ce pot sa mai spun...
Am incheiat cu un clasic - nougat glace, 15 RON si o cafea. Iarasi , marimea portiei mi-a depasit asteptarile.
Surpriza a venit la nota, desertul a fost din partea casei.

O nota despre muzica. Marele plus este ca are un volum suficient de mic cat sa nu deranjeze. Nu am retinut nici un titlu, dar asta nu este nimic rau in sine, important este ca nu am inregistrat nici o stridenta.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Salut!

Interesant review.
Trebuie neapărat să mergem cu prima ocazie, poate de Paște!

C u soon,
Alex Demian

Clerval spunea...

Vă aşteptăm cu drag... Între timp am mâncat o salată de raci de excepţie, o pulpă de berbecuţ delicioasă. Crema de praz este absolut deosebită.
Şi nici nu este aşa de aglomerat ca la Chartier!!!

Persoane interesate