miercuri, 21 martie 2012

Mai mult verde:Test Drive Citroen C0

Prietenul meu GS m-a luat la un drive test cu Citroen C0. De mai mult timp îşi doreşte o maşină electrică, e înscris pe nu ştiu ce listă de aşteptare la Renault Fluence ZE şi
iată o ocazie palpabilă. Un Citroen C0, folosit de cei de la Citroen ca maşină demonstrativă, 1000 de km la bord şi un discount considerabil.

Mergem la o reprezentanţă undeva în sudul capitalei şi prima impresie aduce şi primul şoc: maşina este mult mai îngustă decât pare în fotografii. Impresia de îngustime este accentuată de înălţimea ei - întradevăr nici măcar pe locurile din spate nu ai senzaţia de plafon jos.  Maşina a fost la încărcat de azi dimineaţă special pentru test drive şi indicatorul care arată o pompă de benzină care are în loc de "pompă" un ştecher arată plin. Răsucirea cheii nu face decât să aprindă nişte lumini în bord. Schimbătorul de viteză este identic cu unul pentru cutie automată aşa că tipul de la reprezentanţă pune în drive şi pornim. Dintr-o dată zgomotul de electric îmi este familiar. Seamănă cu zgomotul Melex-ului, o maşinuţă de golf poloneză pe care am avut-o la dispoziţie pe vremea când eram dispecer la Otopeni (adică tipul cu paletele din faţa avioanelor). Însă maşinuţa asta are cuplu nu glumă, demarăm în trombă, clar mult mai repede decât cele 15 secunde care sunt trecute în specificaţii. Şi suntem 3 în maşină. "Atunci de ce au trecut un demaraj atât de lent în carte?" mă întreb. GS trece la volan şi dă drumul la aer condiţionat. La maxim, adică pe foarte rece. Demarajul are de suferit serios... Nu v-am spus că maşinuţa are a/c şi încălzire în scaune. Probabil că atunci când funcţionează penalizează serios performanţa şi anduranţa. Pe bord este un soi de turometru care este bine sa nu depăşească un nivel verde, numit ECO. Peste ECO este POWER. Când e pe power mănâncă jar şi baterie probabil. Ne schimbăm şi îmi vine rândul la volan. Mă împresionează cuplul linear şi ţinuta de drum. Centrul de greutate jos datorat bateriilor precum şi suspensia îţi dau impresia de chopper, de stabilitate. Maşina mănâncă curent de 2 RON la suta de km. Fantastic, nu?

Niciun comentariu:

Persoane interesate